apr 03 2008
7 APRIL DL6
Het filmpje van de ‘lichtspiegelingen’ was dus een media stuntje, want wat je wel zag was het logo van het nieuwe Omroep Zeeland (klik hier voor vervolg). Knap gedaan en dat vooral omdat er binnen 28 uur ruim 3000 mensen naar het filmpje op YouTube keken.
Vanavond de eerste reacties kunnen vernemen van zakenrelaties, adverteerders en collega’s -lees TV Walcheren en Maximaal TV- en die waren louter positief. Wat opviel was dat ik tot twee keer toe dezelfde quote te horen kreeg: “Eigenlijk valt nu pas op dat Omroep Zeeland echt toe was aan vernieuwing.” Een treffende uitspraak en dat gaf aan dat Zeeland klaar is voor de nieuwe uitstraling. Nu alleen nog Martha Blom te zien overtuigen.
Is er dan geen minpuntje te noemen? Jawel! Alle nieuwe namen van de nieuws gerelateerde programma’s moeten nog flink ingeburgerd raken. Met namen als ‘NU u’, NU aan tafel’ en ‘wie NU’, zal het enige tijd duren voor mensen weten naar welk programma ze zitten te kijken. Zelfs mijn overhoring liep vanmiddag volledig in duigen. NU mag het nog.